Strona główna

/

Technologia

/

Tutaj jesteś

Wybór kuriera dla sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

Data publikacji: 2025-06-12
Wybór kuriera dla sklepu internetowego

Sklep internetowy nie będzie prawidłowo funkcjonował bez wysokiej jakości obsługi klienta, czyli przede wszystkim sprawnego systemu dostaw. Dlatego wybór kuriera ma pierwszorzędne znaczenie. Sprawdź, na co zwrócić uwagę w tym zakresie,

Na polskim rynku działa wiele firm kurierskich, współpracujących ze sklepami internetowymi. Oferują one dowóz towarów do klientów w całej Polsce, a w licznych przypadkach także poza jej granicami. Ważnym czynnikiem dla branży e-commerce są integracje z kurierami, czyli procesy połączenie sklepu internetowego z systemem floty kurierskiej. Pozwalają one m.in. na automatyzację wysyłek zamówień, np. generowanie listów przewozowych, automatyczne śledzenie przesyłek czy informowanie klientów o statusie dostawy. Aby jednak taka integracja mogła funkcjonować prawidłowo, należy wybrać sprawdzonego kuriera. Spójrz, na jakie jego cechy powinieneś zwrócić uwagę. 

Firma kurierska – co powinna oferować?

Od sprawnego systemu dostaw zależy funkcjonowanie sklepu internetowego. Zamówione produkty muszą przecież dotrzeć do klientów w jak najkrótszym czasie i w dobrym stanie. Co ważne, klient powinien mieć pełną wiedzę na temat procesu dostawy, np. możliwość śledzenia przesyłki. Dlatego, jeśli działasz w branży e-commerce, wybór odpowiedniej jakości firmy kurierskiej powinien stanowić priorytet – od tego, jak się ona spisze, zależało będzie zadowolenie klientów. 

Działające w Polsce firmy kurierskie oferują coraz wyższy standard usług. Niemniej, wybierając kurierów dla sklepu internetowego, zwróć uwagę na kilka ważnych czynników. 

Pierwszym z nich są ceny i rabaty. Każda firma kurierska ma własny cennik, jedne są tańsze, inne droższe, co wpływa na to, ile za przesyłkę zapłacić będzie musiał klient. Zbyt wysokie koszta dostawy mogą go odstraszyć od Twojego sklepu. Sprawdź też, czy dana firma kurierska oferuje rabaty dla swoich regularnych klientów lub specjalne warunki umów. 

Oczywiście wybierze firmę kurierską, której usługi dopasowane będą do rodzaju towarów, jakie sprzedajesz, np. dużych, delikatnych, wymagających szybkiej dostawy, itd. Oprócz specyfiki Twojego sklepu, usługi kuriera dopasowane być muszą także oczywiście do oczekiwań klientów. 

Bardzo istotną kwestią jest zasięg i czas dostawy. Powinieneś wybrać firmę, jaka obsługuje obszary, gdzie mieszkają Twoi klienci. Musi też ona zapewniać akceptowalny zarówno dla Ciebie, jak i przede wszystkim dla Twoich klientów czas dostawy. 

Upewnij się także, czy wybrana przez Ciebie firma kurierska umożliwia śledzenie przesyłki w czasie rzeczywistym. To bardzo ważne dla klientów – zwiększa poziom ich zadowolenia z zakupów.

Sklep internetowy jest tym atrakcyjniejszy, im więcej opcji dostawy oferuje. Mogą to być: przesyłka ekspresowa, dostawa do paczkomatu czy do wybranego punktu odbioru. Wybierz więc firmę kurierską, która zapewnia takie właśnie opcje dostawy. 

Inną ważną cechą jest sposób obsługi zwrotów przez konkretnego kuriera. 

Istotne są dodatkowe usługi świadczone przez firmę kurierską. Chodzi przede wszystkim o ubezpieczenie przesyłek, ale też płatności przy odbiorze (opcja bardzo chętnie wybierana przez licznych klientów, a ponadto korzystna dla sprzedawcy), a także integracja z systemami e-commerce.

W wyborze kurierów z pewnością pomocą Ci opinie i oceny innych sklepów internetowych. 

Integracje z kurierami w IdoSell – dlaczego warto?

Wybrawszy firmy kurierskie dla sklepu internetowego, trzeba zbudować odpowiednio działające integracje z nimi w ramach platformy e-commerce. IdoSell oferuje Ci pełną elastyczność w zarządzaniu wysyłką zamówień dzięki integracjom na umowach własnych. Będzie to pełna integracja i obsługa własnych umów kurierskich z takimi przewoźnikami, jak: DHL, DPD, UPS, inPost oraz wielu innych. 

Dzięki temu zyskasz możliwość automatycznego generowania etykiet i dokumentów wysyłkowych dla zamówień Twoich klientów. 

Będziesz mógł współpracować z wieloma kurierami i zarządzać wszystkimi zamówieniami w jednym miejscu. Umożliwi Ci to zaoferowanie klientom różne metody dostawy, co podniesie atrakcyjność Twojego sklepu. 

Pracę ułatwi Ci monitorowanie przesyłek z poziomu panelu. Oznacza to pełną kontrolę oraz szybki dostęp do informacji w czasie rzeczywistym. 

Oprócz tego, IdoSell zapewnia nowoczesny system WMS dla e-commerce, sprawiający, że obsługa zamówień jest szybka i bardzo prosta. 

Integracje z kurierami dzięki platformie IdoSell niosą więc liczne korzyści dla każdego sklepu internetowego. 

Artykuł sponsorowany

Redakcja flyandwatch.pl

Z pasją eksploruję nowinki z świata technologii, IT i elektroniki. Dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniami w praktycznych poradnikach, pomagając czytelnikom poruszać się po złożonym świecie nowoczesnych technologii i bezpieczeństwa cyfrowego.

Może Cię również zainteresować

Potrzebujesz więcej informacji?